I samarbeid med Sparebanken Sør og Næringsalliansen i Agder
Regionens virksomheter jobber hardt for å trekke kompetent arbeidskraft til Agder. Samtidig må vi erkjenne at media har en viktig rolle i hvordan regionen fremstilles i denne sammenheng. Vi diskuterer media sin rolle i å eventuelt løfte frem Agder. Eller er det en rolle de ikke har/skal ha?
Vi ønsker å lære mer om hva media, næringslivet og det offentlige selv sier om dette, og inviterer derfor til en dialog om veien videre for å skape en attraktiv region som tiltrekker internasjonal og nasjonal kompetanse og arbeidskraft.
Velkommen til samtale med næringslivet, det offentlige og sentrale aktører fra media!
Kl 16.30 Registrering, mingling og mat
Kl 17.00 Good case - tydelig endring - Larvik
Eirik Haugen, Sjefredaktør og daglig leder, Østlands-Posten
Kan media bidra til vekst og velstand gjennom konstruktiv journalistikk?
Gunnar Stavrum, ansvarlig redaktør og administrerende direktør for Mediehuset Nettavisen
Paneldebatt
Hva skal til for å bli så attraktive at vi får de beste hodene til Agder, og har lokalmedia et ansvar for å snakke opp regionen?
Katrine Lia Sjefredaktør Agderposten
Eivind Ljøstad Sjefredaktør Fædrelandsvennen
Geir Bergskaug Administrerende direktør Sparebanken Sør
Signy Svendsen Kommunikasjonsdirektør Sørlandet Sykehus
Reidar Fuglestad Administrerende direktør SKUM/KUNSTSILO
Plenumsdiskusjon
Panelet og salen diskuterer sammen hvordan vi tar dette videre
Med forbehold om endringer